Większość firm używa w swoich strategiach marketingu internetowego szerokich lub krótkich słów kluczowych. Jednak wiele firm nie rozumie, że istnieją wąskie lub rozbudowane słowa kluczowe, które mogą być również korzystne dla celów SEO. Zrozumienie zalet i wad zarówno długich, jak i krótkich słów kluczowych może pomóc Twojej firmie w tworzeniu lepszych strategii marketingowych.
Czym jest pozycjonowanie long tail?
Długie słowa kluczowe zwane także jako ,,long tail” są to frazy, które internauta wpisuje w polu wyszukiwania, jeśli szuka czegoś konkretnego. Wracając do przykładu „łóżka”, internauta może wpisać termin „łóżka piętrowe dla nastolatków w Nowym Jorku”. Po wpisaniu tego konkretnego wyrażenia internauta otrzyma listę witryn internetowych, które są odpowiednie dla osób, które szukają w Nowym Jorku łóżek piętrowych dla nastolatków – nie jest to dużo bardziej ukierunkowane.
Więcej pozycjonowaniu long tail: https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-long-tail/
Zalety słów kluczowych z długim ogonem
Jeśli słowa kluczowe z krótkim ogonem są czymś, co osoba wpisuje, gdy dopiero zaczyna wyszukiwanie, słowa kluczowe z długiego ogona to frazy, które ludzie wpisują, gdy są bliżej podjęcia ostatecznej decyzji. Wzrost współczynników konwersji pomaga zrekompensować spadek ruchu w sieci.
Większość firm nie używa tych słów kluczowych podczas tworzenia witryn lub formułowania kampanii AdWords. Tak więc dodatkową korzyścią ze słów kluczowych z długim ogonem jest to, że Twoja firma nie będzie miała dużej konkurencji. Pomaga to osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce przy mniejszym wysiłku, obniżyć CPC kampanii reklamowych i zwiększyć trafność kampanii – co może pozytywnie wpłynąć na Wynik Jakości.
Wady słów kluczowych typu long tail
Chociaż tego typu słowa kluczowe mogą pomóc w tworzeniu ukierunkowanego ruchu w Twojej witrynie i oferować przewagę w postaci mniejszej konkurencji, ma kilka wad. Wadą jest to, że często trudno jest napisać skuteczną kopię. Pomyśl o próbie dodania wyrażenia „łóżka piętrowe dla nastolatków w Nowym Jorku”. Jak myślisz, ile razy byłbyś w stanie dodać tę frazę do strony internetowej i nadal sprawić, że cała treść będzie płynąć? Tego typu słowa kluczowe mogą być często niewygodne i trudne w użyciu w tekście sprzedażowym, a nie chcesz wyglądać tak, jakbyś upychał słowa kluczowe i używał niewygodnych fraz tylko po to, aby wkurzyć słowo kluczowe w artykule.
Wady krótkich słów kluczowych
Jedną z wad korzystania z tych słów kluczowych jest to, że możesz przyciągnąć do swojej witryny niewłaściwy typ ruchu. Jeśli Twoja firma sprzedaje legowiska dla psów, nie chcesz, aby osoby, które szukają łóżek piętrowych, odwiedzały Twoją witrynę.
Inną wadą używania tego typu słów kluczowych jest to, że firmy muszą naprawdę rozumieć swój rynek i terminy używane w celu dotarcia do witryny internetowej organizacji. Jeśli firma skupi się na niewłaściwych słowach kluczowych, nie otrzyma odpowiedniego rodzaju ruchu.
Oba typy słów kluczowych mogą być korzystne dla strategii marketingu internetowego firmy. Używanie słów kluczowych z krótkim ogonem na początku lejka sprzedażowego pomoże przyciągnąć ruch. W tekście reklamy pod koniec ścieżki sprzedaży można użyć słów kluczowych z długim ogonem, aby pomóc pozyskać potencjalnych klientów.