Branża e-commerce od lat prężnie się rozwija. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na zakupy w internecie. Sklepy internetowe jeszcze bardziej rozwinęły się po epidemii koronawirusa. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie są najskuteczniejsze sposoby magazynowania oraz transportu w przypadku e-commerce.
Według raportu „E-commerce w Polsce 2022” nawet 76 proc. internautów kupuje w sieci. Liczba ta stale rośnie, dlatego w obecnym roku można spodziewać się jeszcze większej liczby ludzi kupujących produkty na stronach www. Okazuje się, że zwiększony popyt na ofertę e-sklepów wymaga od sprzedawców wybrania optymalnego modelu magazynowania produktów oraz ich transportowania. Wiele osób nie wie, czy wybrać własny magazyn dystrybucyjny, a może fullfilment. Warto jednak wiedzieć, że większe zainteresowanie kupowaniem produktów przez internet oznacza też coraz większą konkurencję w branży sprzedaży internetowej. W przypadku, gdy przedsiębiorca działa w takim obszarze biznesowym, powinien wiedzieć, jak istotna dla e-commerce jest logistyka. Od tego, jak sprawny będzie proces wysyłania wszelkich produktów do klientów, zależy ogólna ocena jakości pracy sklepu internetowego. Często to niej zależy to, czy firma utrzyma się na rynku. Z tego powodu wybór właściwego systemu dystrybucyjnego to kluczowa decyzja biznesowa dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Trzeba wiedzieć o tym, że własny magazyn dystrybucyjny to opcja dająca właścicielowi e-sklepu pełną kontrolę nad przebiegiem całego procesu logistycznego. Okazuje się, że obowiązki związane z obsługą klientów obejmują nie tylko przyjęcie zamówienia, ale też pobranie produktu z magazynu oraz jego przygotowanie do wysłania. Do tego dolicza się przekazanie towaru firmie kurierskiej. Co istotne, prowadzący e-sklep odpowiada też za zapełnienie magazynu, a ponadto za kontrolę nad utrzymanie właściwej ilości produktów gotowych do wysyłki.
Magazynowanie i transport towarów to bardzo istotna kwestia. Trzeba wiedzieć, że własny magazyn dystrybucyjny daje możliwość bardzo sprawnego reagowania na zamówienia, które napływają od klientów. Z tego powodu na to rozwiązanie decyduje się przede wszystkim właściciele średniej wielkości sklepów internetowych. Do tego dolicza się też przedsiębiorców obsługujących tysiące zamówień podczas jednego dnia. Co ważne, własny magazyn dla e-sklepu nierzadko pracuje w trybie dynamicznym, jak i statycznym magazynowania towaru. Warto zauważyć, że dynamiczna metoda sprawdza się wtedy, kiedy w sklepie internetowym znajduje się bardzo dużo różnorodnych towarów, a zakres asortymentu nierzadko się zmienia. Jeżeli mowa o kwestii transportu, wielu przedsiębiorców decyduje się na umowę z firmą kurierską. To ona zajmuje się przewożeniem produktu do klienta. W Polsce działa bardzo dużo firm kurierskich, dlatego przedsiębiorcy mają ogromny wybór. Warto też korzystać z brokerów kurierskich.