Obecnie wiele osób w sieci internetowej spędza dużo czasu – za pośrednictwem internet robią zakupy, oglądają firmy, rozmawiają itd. Sieć jest więc miejscem, w którym można się zareklamować i być właściwe pewnym, że nasza oferta zostanie zauważona i doceniona. Jak powinna wyglądać reklama w sieci?
Reklama w sieci – jak się za to zabrać?
Zanim zdecydujmy o tym, że będziemy zamawiać reklamę w sieci, musimy zadbać o to, by zaoferować klientom usługę najwyższej jakości oraz dobry i spójny wizerunek. Zaczynamy od tego, by zrobić ładną i funkcjonalną stronę internetową – wchodząc na nią klient ma na niej zostać i zamówić produkt. Strona musi więc przyciągać wzrok, ale powinna być przede wszystkim czytelna i łatwa w obsłudze. Wydawanie pieniędzy na kampanie reklamowe jest stratą pieniędzy, jeśli nie mamy ładnej witryny. Jak wygląda idealna strona? Przede wszystkim działa sprawnie, nie zawiesza się i nie blokuje, a wszystkie informacje klient znajdzie bez problemu. W widocznym miejscu trzeba zamieścić dane kontaktowe (numer telefonu, adres, również e-mail, ewentualny numer infolinii), a także jasny i przejrzysty regulamin sklepu itd.
Jak zaplanować reklamę w sieci?
Najpopularniejsza formą reklamy w sieci jest dobre pozycjonowanie naszego sklepu, dzięki któremu osoba, która wpisze w wyszukiwarce dane hasło, trafi do naszego sklepu – w ten sposób docieramy do odbiorców. Takie działania wymagają użycia słów kluczowych, co zdaje się proste, ale wymaga znajomości zasad SEO. Lepiej więc skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która dobrze je zna. Warto także prowadzić blog firmowy, który również powinien być napisany pod SEO – wyszukiwarka lepiej pozycjonuje teksty, w których słowa kluczowe umieszcza się w dłuższych frazach i odmienia; tekst musi być poprawny pod względem językowym. Dzięki blogowi firmowemu możemy opowiadać o sprzedawanych produktach, udzielać rad proponując produkty lub zdawać relacje z ciekawych szkoleń lub warsztatów. Wszystko zależy od branży, w której pracujemy, ale taka reklama w sieci jest uznawana za najskuteczniejszą. Można również skorzystać z Google AdWords – nasza reklama wyświetli się w boksach (czyli ramkach) w wyszukiwarce, gdy internauta wpisze daną frazę, wcześniej przez nas zdefiniowaną. Podstawowa zasada w tym przypadku mówi, by optymalizować ją tak, by wyświetlała się naszym potencjalnym klientom – nie płacimy za samo wyświetlanie, ale opłata będzie rosła, gdy klient wejdzie w link. Można skorzystać także z Google Zakupy, która skierowana jest tylko do posiadaczy sklepów internetowych – dzięki niej skutecznie dotrzemy do swoich klientów.
Inne rodzaje reklamy w sieci. O czym trzeba pamiętać?
Jednym z rodzajów promocji jest e-mail marketing – taka forma reklamy w sieci działa, gdy wysyłamy dobrze skonstruowane wiadomości do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane rzeczami, którymi handlujemy. Dzięki mailingowi możemy przypominać klientom o nowych produktach czy usługach lub opowiedzieć o promocjach na stronie. Zadanie reklamowe spełnia również nasz wizerunek – jeśli jest spójny, a wśród klientów mamy dobrą opinię, nigdy nam ich nie zabraknie, gdyż internauci dużą wagę przywiązują do jakości obsługi.
Chcąc dotrzeć do klientów, trzeba zadbać o reklamę w sieci, która zapewni nam wejścia na stronę – jeśli ta będzie ładna, a ceny atrakcyjne, na pewno odniesiemy sukces.
Więcej o reklamie w sieci: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads-adwords/reklama-w-sieci-reklamowej-google/