W polskich biurach dominują dziś komputery, a sprzęt stacjonarny jest zastępowany przenośnym, z którego można korzystać także poza firmą. Czy jednak oznacza to, że klasyczne artykuły biurowe nie są tam już potrzebne? Doświadczenia podmiotów, które wychodząc z takiego założenia zdecydowały się na ograniczenie wydatków na nie udowadniają, że wyciąganie takich wniosków jest dość pochopne. Zamiast planować ograniczenie wydatków, warto więc zastanowić się przede wszystkim nad tym, bez jakich artykułów do biura nie ma szans na efektywną pracę.
Nieocenione artykuły papiernicze
Choć praca na komputerze nie jest już dla nikogo zaskoczeniem, wiele dokumentów nadal jest skanowanych, drukowanych i kserowanych. Jeśli więc biuro ma funkcjonować prawidłowo, jego pracownicy powinni mieć zapewniony dostęp nie tylko do solidnego sprzętu biurowego, ale i do papieru do drukarki. Ten ostatni należy zresztą do tych artykułów biurowych, na których nie wolno oszczędzać. Jego wysoka klasa i dobra gramatura wystawiają firmie świadectwo jako podmiotowi solidnemu, stawiającemu na rozwiązania jakościowe. Inwestycja w wysokiej jakości papier biurowy jest jednak korzystna również dla pracowników. Papier ksero niskiej klasy łatwiej ulega uszkodzeniom.
Oczywiście, papier ksero nie jest jedynym artykułem papierniczym, bez którego trudno wyobrazić sobie sprawną pracę w biurze. W takim miejscu nie może też zabraknąć teczek, skoroszytów, bloczków samoprzylepnych oraz wkładów do segregatorów. Tak długo, jak w użyciu będzie papier, należy stwarzać pracownikom biurowym możliwość segregowania dokumentów w profesjonalny sposób. Trudności z ich odnalezieniem z pewnością nie przyczynią się do tego, że osoby zatrudnione w biurze będą pracować efektywnie.
Artykuły piśmiennicze i ich znaczenie
Artykuły piśmiennicze kojarzymy z tymi, które przydają się przede wszystkim w szkole. Okazuje się jednak, że również w biurze nie powinno zabraknąć dla nich miejsca. Zakreślacze, długopisy i ołówki są niezbędne podczas notowania i przekazywania informacji. Im są solidniejsze, tym większa jest szansa na to, że uzyskane dane zostaną zapisane prawidłowo, a osoby korzystające z nich będą wiedzieć, jak z nich korzystać.
Tu warto przypomnieć, że artykuły piśmiennicze mogą spełniać też funkcję marketingową. Na szczególne podkreślenie zasługuje zresztą to, że pozwalają na zrealizowanie tego zadania na co najmniej kilka sposobów. Są wyznacznikiem profesjonalności i jakości i błędem jest sądzenie, że żaden odwiedzający biuro gość nie zwraca na nie uwagi. Nie bez znaczenia jest jednak również to, że można wykorzystywać je jako darmowe gadżety w różnego rodzaju kampaniach promocyjnych. Wystarczy zatroszczyć się o logo firmy na długopisie, a można zdecydować się na przekazanie go interesantowi jako pamiątki z wizyty w biurze. Jeśli długopis będzie rozwiązaniem wysokiej jakości, może okazać się ciekawym pomysłem na darmową, wyjątkowo skuteczną reklamę.